Bez brige: Dečja "opsesija" jednom konkretnom vrstom igračaka u radnom detinjstvu je odlična stvar!

Da li bi trebalo da se brinete ako su dinosaurusi, gmizavci ili autići sve što interesuje vaše dete? Evo šta kaže nauka.

Dečja &opsesija& jednom konkretnom vrstom igračaka u radnom detinjstvu je odlična stvar!, foto: Depositphotos/FamVeldman
Dečja "opsesija" jednom konkretnom vrstom igračaka u radnom detinjstvu je odlična stvar!, foto: Depositphotos/FamVeldman
.

Decenije naučnih istraživanja pokazale su da je dečja "opsesija" jednom konkretnom vrstom igračaka u radnom detinjstvu odlična stvar!

Ako imate dete koje interesuju, recimo, samo dinosaurusi ili samo autići ili samo morska stvorenja ili bilo šta, ali isključivo i nepokolebljivo - bez brige.

Tri nezavisna naučna istraživanja pokazala su da su deca koja su u ranom uzrastu (tipično između 2. i 6. godine) pokazivala tako specifična interesovanja za određenu vrstu igračaka, kasnije generalno inteligentnija od dece koja nisu pokazivala takva interesovanja.

Studija naučnika sa Jejla pokazala je i da su takve "opsesije" konkretnom vrstom igračaka znatno češće kod dečaka nego kod devojčica (mada se javljaju i kod devojčica).

"Tako intenzivno interesovanje za nešto konkretno je odlično za samopouzdanje deteta", kaže dečji psihijatar iz Džons Hopkins bolnice, dr Keli Čen.

Studija iz 2008. pokazala je i da tako izraženo i usko usmereno zanimanje, konkreno za dinosauruse koji zahtevaju određeni nivo konceptualnog razvoja, sjajno utiče na sposobnosti deteta da zadrži pažnju na nečemui, kao i na upornost i veštine traganja za informacijama u kasnijem uzrastu.

Ukratko, ta intenzivna i konkretna zainteresovanost za određenu vrstu igračaka, pomaže deci da kasnije bolje uče i budu pametnija.

I to savršeno ima smisla.

Deca koju nešto tako jako interesuje, uvek će želeti da saznaju još nešto, da im pročitate još neku knjigu, da im tačno objasnite (sa 4 godine) koliko je to "30 metara koliko je ovaj bio dugačak", da im pokažete koliko su im tačno bili zubi, a kolicki mozak, da hiljadu puta ponovite ko je koga jeo i ko se kako tačno zvao…

Uvek će imati stotine pitanja na koja će želeti odgovor, ali odgovor koji ima smisla.

A takvo dete nikad neće kasnije učiti "samo za test" ili "samo za peticu", jer je još u najranijem detinjstvu imalo prirodni poriv da sazna (što) više.

Izvor: Mondo