Ako drugi strani jezik ocenimo opisno, da li time degradiramo predmet i demorališemo decu da ga uče?

Kako je drugi strani jezik od obaveznog postao izborni predmet u osnovnim školama? Zašto se opisno ocenjuje? Da li opisno ocenjivanje demotiviše decu koja su naviknuta na brojčani način evaluacije ili im, s druge strane, više odgovara?

.

Ideja Ministarstva prosveta koje je uvelo pomenute izmene u školstvo je, između ostalog, bila da se naš sistem ocenjivanja približi finskom modelu koji važi za najbolji budući da njihova deca imaju najbolja postignuća na PISA testovima a opisno se ocenjuju do 7. razreda. „Ako je ocena jedini motiv da deca uče bilo šta, onda u obrazovanju imamo problem“, istakla je Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra prosvete.

O ovoj temi su polemisale i druge sagovornice iz Društva za strane jezike i književnost i profesorke u osnovnoj školi u emisiji „Jutro sa Jovanom i Srđanom“. Kakve stavove i argumente su one iznele, pogledajte.