Život

Šta stoji između vas i uspeha?

Ljudi mogu imati veliku ulogu u unapređivanju naše karijere ili njenom naglom zaustavljanju. Naše kolege, nadređeni i klijenti – osobe su koje imaju uticaj na naš položaj na poslu, moguća napredovanja, povišice ili čak dobijanje/davanje otkaza, zato je važno sagraditi i održati dobre veze s ljudima s kojima svakodnevno radite.
01.03.2014. - 09:53h

U mnogo slučajeva mi svesno možemo poboljšati ili pokvariti odnose našim ponašanjem, međutim, nekada na druge delujemo nesvesno – a to je nešto što je deo ljudske evolucije. Ovo su tri uzorka ponašanja koja mogu usporiti ili se isprečiti uspehu u poslu. 

1. Emocionalna zaraza 

Kako se vi "osećate" svaki dan utiče na to kako se drugi osećaju u vašoj blizini. Ispada da su emocije zarazne. U istraživanju sprovedenom na 70 poslovnih timova u čak 51 firmi u Velikoj Britaniji – otkriveno je da su se emocije prenosile bez ikakvog svesnog truda među pojedincima i čak celim timovima. Ako na posao donosite negativne emocije, velike su šanse da vaše kolege neće biti pozitivni, imati razumevanja ili biti spremni da vam pomognu. Kontrolisanje vašeg raspoloženja na poslu može biti ključna komponenta u postizanju uspeha. Budite pozitivniji i otvoreniji – i ljudi će više želeti da sarađuju s vama. 

2. Borba ili beg 

I iako nam je impuls "borba ili beg" u prošlosti koristio kako bismo preživeli opasne situacije, on nam manje pomaže u grupnim projektima, javnim govorima ili procenama. Ovaj impuls zaobilazi razum i spoznaju i prelazi na ubrzanu, brzopletu akciju. Ako primetite da vaša koleginica počinje da se ljuti, da su joj oči zasuzile ili da ne želi da komunicira s vama, pronađite način da mirno završite raspravu. O toj temi porazgovarajte neki drugi put. Ovo će obema dati priliku da se smirite i nadvladate instantnu emocionalnu reakciju i da se vratite produktivnom, racionalnom razmišljanju. 

3. Neurološko gašenje 

U istraživanju objavljenom u "Ivey Business Journal" utvrđeno je da mozak doslovno isključuje ključna područja kad smo u kontaktu s ljudima s kojima imamo loše odnose. Kad smo primorani da radimo s tim pojedincima, obično gubimo motivaciju, otuđujemo se od njih i generalno ne dajemo svoj pun potencijal u takvoj saradnji. 

Iako vam ta druga osoba možda nije draga, ignorisanje, razna "spuštanja" i drugi negativni načini komunikacije mogu biti samo štetni za vaš uspeh. Koliko god se to činilo teškim, pokušajte da se koncentrišeti na pozitivne atribute te osobe i koliko obostrane koristi možete imati. To će pomoći da ih vaš mozak prepozna kao saveznika, a ne neprijatelja - i moći ćete da date svoj pun potencijal.

Izvor: Super žena