Život

Najčešće greške na početku karijere

Svi ponekad grešimo na poslu, ali najčešće je to na samom početku. Tada to i najžešće osetimo, ali imamo i najviše energije za popravljanje situacije. Srećom postoje relativno laki načini da se savladaju veštine potrebne za opstanak u surovom poslovnom svetu. Ovo su najveće greške koje možete učiniti na početku karijere.
28.10.2013. - 14:30h

Previše govorite
U želji da budete šarmantni ponekad vam izleti previše informacija pred ljudima koji ne bi trebalo da ih čuju. Poslovni partneri, na primer, ne treba da znaju da se neko razvodi, pa je zbog toga manje posvećen poslu. 

Tračarenje
Ostavite takve aktivnosti za vreme koje provodite s prijateljima. Klonite se kancelarijskih tračeva. Podela pozicija u firmi se vrlo lako menja, a ponekad su razlozi za to toliko prizemni poput običnog trača. 

Menjanje posla iz pogrešnih razloga
Mladi ljudi imaju tendenciju da promene posao samo zato što im se nudi neznatno veća plata. Na početku karijere iskustvo bi trebalo da im bude važnije od novca. 

Predugo zadržavanje na određenoj poziciji
Ostati na poslu gde ste postigli sve što možete na toj poziciji, jer se bojite da će to izgledati loše u vašoj biografiji, je jedna od najvećih grešaka. Vreme je za pokret čim shvatite da za vas u firmi nema budućnosti. 

Odlazak u svađi
Zlatno je pravilo u poslovnom svetu da se ne smeju rušiti mostovi. Vrlo je verovatno da vaš budući poslodavac poznaje prošlog s kim se niste razišli na prijateljski način. Bivše kolege i šefovi s kojima ostanete u dobrim odnosima mogu postati vaši saradnici u budućnosti. 

Preterana samouverenost 
Pravilo kaže da se plaćaju određene sposobnosti i iskustvo i sve dok nemate minimum toga ne možete očekivati izdašnija primanja. Neki su toliko hrabri i samouvereni, da već nakon nekoliko meseci smatraju da zaslužuju veću platu. Naoružajte se strpljenjem. 

Arogantno ponašanje
Ako mislite da sve znate, ljudi vas neće podržavati, pa čak niti dati informaciju koju ste tražili. Vaša spremnost da pomognete biće negde zabeležena i činiće razliku kada se bude odlučivalo kome će se ponuditi novo, bolje radno mesto.

Ne znate da kažete ne
S druge strane, morate biti u stanju reći ne na nerazumne zahteve, ali naravno na pristojan način. Objasnite smireno, ali odlučno svoje razloge. 

Strah od šefa
Prihvatite činjenicu da vaš šef ima više znanja i iskustva i učite od njega. Setite se da je i šef jednom bio na početku karijere baš poput vas. 

Prebrzo napredovanje
U dvadesetim su ljudi nestrpljivi i žele što brže postići što više. Bolja je opcija biti potpuno spreman za izazove koje nosi bolja pozicija. Skupljanje iskustva i znanja zlata vredi. 

Korišćenje poslovnog telefona i mejla u privatne svrhe
Zivkanje prijateljica samo da bi im se žalili koliko ste zaposleni, ne izgleda dobro u očima poslodavca. Ogovaranje šefa u mejlu prijateljici može postati razlog otkaza. 

Nepripremljenost
Od vitalne je važnosti biti u stanju da postavite prava pitanja i date dobru povratnu informaciju ili komentar na sastancima ili prezentacijama. Ako ne znate odgovor na neko pitanje, ne muljajte, nego zatražite malo vremena i recite: „Mogu li vam se kasnije javiti vezano za tu temu?" 

Neprihvatanje kritike
Morate naučiti da prihvatite konstruktivnu kritiku i naučite nešto iz nje. Čak i kad kritika nema pravih osnova, ostanite mirni. Zatražite pojašnjenje. Upitajte, npr. „Možete li mi dati primer kada sam radila na taj način?" 

Nepriznavanje greške
Odbrana pokazuje nezrelost i nesigurnost. Ne izgovarajte se i ne okrivljujte druge. Preuzmite odgovornost i iskreno se izvinite bez mnogo objašnjavanja. Naučite nešto iz situacije koja vam se dogodila.