Život

Šta čini dobrog šefa?

Dobri lideri daju odličan primer svojim zaposlenima i tako ih motivišu da i oni budu produktivniji i zadovoljniji na poslu. Pročitajte šta je ono što čini dobrog šefa.
05.12.2013. - 21:10h

1. Daje naznaku ranjivosti 

Zaposleni svoje nadređene ne gledaju samo kao obične osobe. Oni su im šefovi. Upravo zbog toga je ranjivost ono što ih može približiti običnoj osobi u očima zaposlenog. Način na koji dobar šef sa dozom ranjivosti pristupa zaposlenom otvara vrata za bolju međusobnu saradnju. 

"Pomoć ne bi trebalo tražiti na pogrešan način, tako što se postavite kao nadređeni rečima 'Slušaj, treba mi tvoja pomoć'. Zaposleni kojem ste to rekli zna da vam zapravo ne treba njegova pomoć, već da želite da nešto učini. Umesto toga, zatražite pomoć od njega na ispravan način. Zamislite da ste otputovali na nepoznato mesto, znate tek nekoliko reči jezika te zemlje. Kako biste u tom trenutku zatražili pomoć? Bili biste skromni i stvarni. Malo biste se sagnuli, pognuli glavu i rekli: 'Možete li mi pomoći?'. Upitan na taj način, zaposleni zna da vam je zaista potrebna pomoć. Na taj način dajete sjajan primer pokazujući da traženje pomoći nije znak slabosti.", savetuje Džef Haden. 

Tamo gdje su zaposlenici zabrinuti, dobri vođe ne uzimaju. Upravo suprotno, dobri vođe daju, naročito sljedećih sedam stvari. 

2. Daje podršku 

Iz perspektive zaposlenog, najbolje ideje nikada nisu šefove ideje. Najbolje ideje su njegove ideje, a to je u većini slučajeva i istina. Zato dobar šef ne naglašava ono što želi da njegov zaposleni napravi, već ostavlja prostor za inicijativu. 

 

3. Pruža neočekivanu pažnju 

Svi vole pažnju. Nažalost, nadređeni nemaju neograničeno vreme za svakoga. Zato dobri šefovi iskorišćavaju najbolje što mogu ono vreme koje imaju. Ne komentarišu samo važne stvari već primećuju i male detalje tako pokazujući da zaista posvećuju pažnju. Na taj način zapsoleni se oseća bolje i na poslu može dati sve od sebe. 

4. Oprašta zaposlenima 

Ako zaposleni pogreši, šef obično s njim razgovara o tome, često ljutitim tonom. Dobar zaposleni lekciju je već naučio. Stoga će mu dobar šef umjesto kritika ponuditi pomoć da reši problem. 

5. Daje zaposlenom da postane "insajder" 

"Moj šef je jednom gotovo vikao na dobavljača koji nije izvršio isporuku na vreme. Usred njihove rasprave, kada je dobavljač pogledao u stranu, šef me je pogledao i namignuo mi. Na taj način mi je dao do znanja da ima plan i da taj plan uključuje mene. U tom trenutku sam postao 'insajder', te smo bili partneri.Uvek dajte do znanja zaposlenima da zajedničkim snagama radite stvari", napisao je Haden. 

6. Deli nezaslužene komplimente 

Komplimenti ne moraju uvek biti zasluženi. Ponekad kada šefovi u zaposlenom vide nešto oni sami ne vide u sebi, oni se potrude da realiziraju to verovanje u njih. 

"Dok sam išao u školu jednom sam otišao na rvanje i bio sam jako nervozan i uplašen. Nedelju dana nakon toga čuo sam trenera kako razgovara sa jednim seniorom. Rekao mu je za mene: 'Taj mali će biti prvak države do vremena kada postane senior'. Odmah sam dobio više samopouzdanja i bio sam neverovatno motivisan. On je verovao u mene i to je bio trenutak kada sam i ja počeo da verujem u sebe", kaže Džef Haden. 

7. Saosećajnost 

Zaposleni kojima nešto treba (slobodan dan, usluga, šansa...) dolaze kod šefa pokorno. Ranjivi su zato što im nešto treba. Iako im šef ponekada to ne može dati, dobar je onaj koji će ih saslušati i biti saosećajan.