"Železnice" oštetile budžet za 65 miliona evra?

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da nadležne institucije istražuju navode Saveta za borbu protiv korupcije u vezi sa proneverom 65 miliona evra zbog remonta vagona.

.

"Ministarstvo može da zamoli da se svaka vrsta istrage obavi, ali mi nismo ti koji rade istrage. Očekujem rezultate rada nadležnih institucija, ne samo za to nego i za sve druge navode Saveta", rekla je Mihajlović novinarima.

Upitana da li oseća odgovornost, Mihajlović je rekla da je na čelu tog ministarstva od maja prošle godine, te da ne zna detalje, ali da je tu da razgovara o svemu što budu rekli Savet i nadležne institucije.
"Kao i za sve druge dokumente koje je Savet za borbu protiv korupcije poslao, mi imamo 'dokument pitanja' za Koridore Srbije. Nadležne institucije već rade svoj posao", kaže Mihajlović.

Savet za borbu protiv korupcije je utvrdio da je u poslovima obnove šinskih vozila za potrebe Železnice Srbije naneta šteta budžetu od oko 65 miliona evra, zbog nenamenski potrošenih sredstava i neizmirenih poreskih obaveza pet remontera.

Savet za borbu protiv korupcije je juče saopštio da je analizirao obimnu dokumentaciju dobijenu od Železnice, Ministarstva privrede, Sektora budžetske inspekcije Ministarstva finansija, Fonda za razvoj i Generalnog sekretarijata Vlade Srbije, koja se odnosi na obnovu šinskih vozila za potrebe Železnica Srbije.

Za nabavku i remont šinskih vozila u poslednjih 10 godina potrošeno je oko 10 milijardi dinara ili oko 100 miliona evra.

Savet je pratio finansiranja obnove šinskih vozila železnice u periodu od 2009. do 2014. godine, shodno zaključcima Vlade Srbije, kao i period od 2005. do 2008. godine odnosno Projekat opravke i modifikacije 1000 EAS vagona.
"Činjenica da se vozni park Železnice nije bitno menjao i pored ogromnih ulaganja, izaziva sumnju da je stvarnog remonta bilo i da je šteta za budžet Srbije veća od 65 miliona evra. Ni stanje remontera se, pored tolikih davanja od strane države, nije popravilo već su kod svih raskinuti ugovori o privatizaciji, pa se sa devastiranom imovinom i ogromnim dugovima ponovo nalaze u većinskom vlasništvu države", navedeno je u saopštenju Saveta.

Mora se naći rešenje za "Žeželja" do 27. aprila

Mihajlović je izjavila i da se do 27. aprila mora naći rešenje za prenos obezbeđenih sredstava na račun izvođača radova na Željevom mostu u Novom Sadu - kompaniji Azvi, koja je najavila da će, ukoliko se to ne desi, tada potpuno obustaviti radove.

Mihajlović je rekla da postoje tri mogućnosti za rešenje tog problema i da ministarstvo insistira da AP Vojvodina uradi rebalans budžeta i "da ono što nije stavila na prigodnu aproprijaciju, stavi na prigodnu aproprijaciju".

Druga mogućnost je da se ne radi ništa i da 27. aprila prestanu radovi na Žeželjevom mostu, što ministarstvo, kako je rekla, nikako ne želi i treća mogućnost je da AP Vojvodina, budući da je promenila nazive institucija, novac uplati gradu Novom Sadu, pa da grad to prebaci Železnici, kaže Mihajlović. "Postoji mogućnost da se problem reši, ali mi ne možemo da uradimo nešto umesto njih", izjavila je ministarka.

Ona je navela da ministarstvo želi da pomogne i da bude podrška ističući da je 27. april vrlo važan datum o kojem moraju da razmišljaju i pokrajina i grad.

Mihajlović je podsetila da ministarstvo nije finansijer lota 2, već pokrajina Vojvodina i grad Novi Sad.

Izvođač radova na Žeželjevom mosta preko Dunava u Novom Sadu je špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei-Horta Koslada" (AZVI).

Posao je stopiran zato što je AZVI tražio dodatni novac zbog većih troškova vađenja ostataka stare srušene konstrukcije betonskog mosta.

Ugovorena vrednost radova je bila 45,3 miliona evra na početku izgradnje mosta, koju sa 26,2 miliona finansira Delegacija EU, a 19,1 milion Vojvodina i Novi Sad.

Izvor: Tanjug