Mihajlović: I manji putevi važni za bolji život građana

Obnova puta od Krupnja do Korenite koji je u prošlogodišnjim poplavama bio jedan od najteže oštećenih putnih pravaca u zemlji, biće potpuno završena u junu ove godine, izjavila je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

.

Mihajlović, nakon obilaska radova na toj deonici, novinarima rekla da su i manji putevi važni za bolji život građana.

Deonica Krupanj-Korenita je deo puta ka Loznici i oštećen je u maju, a radovi se finasiraju bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 4,5 miliona evra.
"Ovo je vitalan put (Krupanj-Korenita) od 11,5 kilometara i sada me uveravaju da će biti završen u junu 2015", rekla je Mihajlović, dodajući da radove izvodi domaća firma "Unogradnja".

Istakla je da je njen zadatak kao resornog ministra da proprati dinamiku radova na putnoj mreži i gde god može, da ubrza rešavanje problema.
"Ja ću biti u svakom delu Srbije gde treba da se popravi, radi i pomogne, bez obzira da li je neki put dugačak ili kratak i da li je reč o velikom ili malom mostu - za građane koji tu žive, to mora da se rešava", poručila je Mihajlović.

V.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak rekao da je Korenita-Krupanj državni put i da će za njegovu obnovu biti utrošeno četiri miliona evra, dok će preostalih pola miliona evra biti upotrebljeno za saniranje klizišta van trase tog puta, kao i pojedinih prilaza ka kućama.

Drobnjak je rekao da je na trasi puta Krupanj-Korenita već urađeno oko 6.000 kubika zaštitnog zida i 2.500 kubika betona, s obzirom da klizište ugrožzava taj put.

Drobnjak je rekao da se radovi finansiraju bespovratnim sredstvima iz IPA fondova EU i da se put gradi na osnovu propisa o urgentnom održavanju puteva što znači da će biti vraćen u prvobitno stanje.

On je istakao da je to najkraći put od Krupnja do Loznice i da ga gotovo 100.000 ljudi iz tog dela Srbije koristi.

Put Krupanj -Korenita prolazi i pored jalovišta Stolice i tu je delimično saniran, a taj deo puta je danas obišla ministarka Mihajlović zajedno sa Drobnjakom.

Meštanin sela Brštica Živorad Trifunović rekao je Tanjugu da je put od Krupnja do Loznice preko Stolica i Korenite dugačak 28 kilometara, a put od Krupnja do Loznice preko zavlake 45 kilometara.
"Od majskih poplava nam je dosta otežan život jer nam je unisten ovaj put, sve izlomismo kola", rekao je Trifunović.

On je rekao da veruje da će put biti završen u predviđenom roku i da će tada biti normalizovan saobraćaj od Krupnja ka Loznici.

Radovi na obnovi tog puta su poceli u novembru 2014. i realizuju se po fazama, a obuhvatiće sanaciju klizišta, obezbeđenje delova obale ka Kostajničkoj reci, kao i rekonstrukciju mostova i propusta.

U majskim poplavama klizišta i bujice narušili su donji sloj saobrajajnice i oštetili kolovoz.

Železnice dobile nekompromitovano rukovodstvo

Mihajlović je istakla da su "Železnice Srbije" dobile rukovodstvo koje ni najmanje nije kompromitovano.

"Ako je neko kompromitovan, ne može da bude na čelu Železnica", rekla je Mihajlović novinarima u Krupnju gde je obišla radove na obnovi puta Krupanj-Korenita.

Ona je dodala da je priča oko izbora novog rukovodstva "Železnica" završena i da će to preduzeće u narednom periodu zahvaljući tome efikasnije poslovati i reformisati se.
"Železnice imaju sada svog generalnog direktora i dva izvršna direktora i oni počinju da rade u upoznaju se sa poslom i sa njima ću već sutra imati sastanak", istakla je Mihajlović.

Kako je rekla, Vlada Srbije je poštovala proceduru i generalni direktor je prvi put izabran na konkursu.

"Nije ministarstvo to koje bira direktora, to je mozda nekada bilo, to danas više nije tako", rekla je ministarka dodajući da je direktor izabran na konkursu na predlog konkursne komisije.

Izvršni odbor Železnica Srbije je na sednici održanoj pre dva dana izabrao Miroslava Stojčića za generalnog direktora kompanije i to je prvi put da je čelni čovek srpskih železnica izabran na javnom konkursu.

Prethodno je Skupština Železnica Srbije za izvršne direktore izabrala Rajka Kovića i Nenada Kecmana.

Stojčić je diplomirani saobraćajni inženjer, a tokom višegodišnjeg rada na železnici obavljao je, pored ostalog, poslove šefa železničke stanice Beograd, direktora Sektora za prevoz putnika, zamenika direktora Sektora za saobraćajne poslove, šefa Sekcije za infrastrukturu čvora Beograd, kao i savetnika direktora Direkcije za infrastrukturu.

Prethodno je vlada povukla predlog da direktor Železnica bude Zdravko Jokić.
"Kada smo došli do dodatnih informacija, a koje se tiču pre svega investicionog kredita koji taj gospodin ima, vezano za njegovu firmu, iako ne duguje državi, odmah da budem jasna, smatrali smo da nije dovojlno kompetentan da vodi Železnice", objasnila je tada ministarka Mihajlović.

Izvor: Tanjug