Srbi vole, ali ne umeju da piju

Istraživanja su pokazala da je 72 odsto odraslog stanovništva u Srbiji konzumiralo alkohol, da 13 odsto alkohol pije rizično, šest do sedam odsto pije problematično, dok su tri do pet odsto punoletnog stanovništva alkoholičari.

.

"Alkohol je neraskidivi deo tradicije i kulture Srba. Evidentno je Srbi vole, ali da ne znaju da piju, te umesto da bude katalizator dobrog raspoloženja , alkohol često postaje okidač za agresivno ponašanje, radnje opasne po život", istakao načelnik Klinike za bolesti zavisnosti Instituta za mentalno zdravlje dr Ivica Mladenović.

Mladenović je predstavljajući "Vodič za odgovorno pijenje alkohola", kao jedan od urednika, naglasio da alkoholizam predstavlja najrasprostranjeniju socijalno- medicinsku bolest, a zloupotreba alkohola predstavlja vodeći uzrok smrtnosti kod mladih uzrasta od 15 do 29 godina.

On objašnjava da je nisko rizično, odgovorno pijenje, dva standardna pića za muškarce u jednoj prilici i jedno standardno piće za žene u jednoj prilici, a da je sve preko toga rizik.

Institut za mentalno zdravlje je pokrenuo nacionalnu kampanju pod nazivom "Odgovorno pijenje u Srbiji", a u okviru kampanje izrađen je "Vodič za odgovorno pijenje alkohola", sa ciljem da se javnost upozna sa konceptom društveno odgovornog pijenja.

Direktorka Instituta za mentalno zdravlje Dušica Lečić Toševski istakla je da Institut od osnivanja leči alkoholizam i da je u Institutu ponikla "Beogradska škola alkohologije" koja je prepoznata širom sveta.
"Alkoholizam, kockanje, zavisnost od interneta predstavljaju veliki problem za pojedinca, ali i društvo. Klinika za bolesti zavisnosti primenjuje savremene metode lečenja kroz hospitalni tretman, dnevni bolnice i klub lečenih alkoholičara", naglasila je Lečić Toševski.

Odgovorno konzumiranje alkohola podržali su i vodeći proizvođači piva u Srbiji, Apatinska pivara, Carlsberg Srbija, Heineken Srbije koji su podržali štampanje Vodiča.

Predsednik Udruženja pivara i sladara Srbije Miodrag Maksimović istakao je da je najvažniji cilj proizvođača proizvodnja kvalitetnog piva, ali da se tu njihov zadatak ne završava već je dodatna delatnost i da edukuju i propagiraju odgovornu konzumaciju piva.
"Sve naše članice uključene su da se naši potrošači dugoročno edukuju o umerenom konzumiranju piva i da se ukaže na štetnost prekomernog konzumiranja piva", naglasio je Maksimović.

On je dodao da proizvođači piva- članovi udruženja imaju snažnu samoregulativu i stroge propise i pravila, čak i više nego što sam zakon nalaže.

Vodič je namenjen najširem sloju građana Srbije sa idejom da se onima koji umereno piju omogući da i dalje uživaju u alkoholu bez rizika da razviju alkoholizam, kao i da se edukuju oni koji piju više od dozvoljenog kako bi mogli da prepoznaju problem i tako redukuju unos alkohola ili se jave za stručnu pomoć.

Vodič je napisan u vidu brošure od 40 strana, štampan je u tiražu od 10.000 primeraka i biće promovisan u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu.

Autori su se potrudili da definišu u čemu se ogleda privlačnost alkohola, ali i koje opasnosti vrebaju čoveka u slučaju neodgovornog pijenja.

Izvor: Tanjug