Protest na Brankovom mostu, traže da se nađe Lukin ubica

Grupa građana okupila se danas oko 17 sati na Brankovom mostu u znak podrške Bojanu Jovanoviću, koji traži da se pronađe vozač koji usmrtio njegovog sina Luku.

.

Bojan Jovanović od prošle nedelje počeo je svakodnevno da izlazi na Brankov most, na mesto gde se dogodila saobraćajna nesreća tražeći od policije da se slučaj rasvetli.

Građani su se spontano organizovali i okupili preko društvenih mreža, kako bi podržali porodicu ubijenog mladića.

Jovanović je rekao da njegovog "Luke više nema", ali da želi da istraje da se počinilac pronađe i da ljude koji beže sa lica mesta nakon saobraćajne nesreće treba najstrože kazniti.

Jovanović je naveo da je svakodnevno u kontaktu sa MUP-om i da oni svoj deo posla rade u skladu sa mogućnostima, a posebno je pohvalio ljude koji su svakodnevno na terenu.
"Da li tu ima još nečega ne znam. Uveren sam da ljudi koji rade na ovom slučaju daju sve od sebe. Da li je splet okolnosti, slučajnost ili nešto drugo da se uporno ne može do boljeg snimka, to je druga tema i nije za razgovor", kaže Bojović.

On je još jednom zamolio one koji su te noći bili na Brankovom mostu da se jave policiji ili porodici na mejl bojan.info@gmail.com ili sanjajovanović73@gmail.com, kako bi se konačno stavila tačka na ovaj slučaj
"Želimo da ovaj grad bude sigurniji za našu decu u budućnosti. Makar to bio i "veliki brat", ali da znamo o čemu se radi, a ne da stoje kutije po gradu, a mi da razmišljamo da li snimaju ili ne", kaže Jovanović.

Među okupljenima bio je i Ognjen Tripković koga je slična sudbina zadesila pre nekoliko godina kada je u saobraćajnoj nesreći na uglu Bulevara Despota Stefana i Cvijićeve u saobraćajnoj nesreći poginuo njegov sin.
"Došli da damo podršku čoveku da se pronađe počinilac dela", rekao je Tripković i dodao da u ovom slučaju, kao i slučaju njegovog sina, ne može da veruje da se na osnovu snimka kamere ne može otkriti počinilac.

Luka Jovanović je poginuo na Brankovom mostu 25. jula, kada je na na njega naleteo "mini-kantrimen" dok je sa još trojicom drugara, u povratku iz grada, pokušavao da sa kolovoza pomeri "ladu", kojoj je, dok su se vozili, otpao točak.

Dok su gurali automobil iz srednje u krajnju desnu žutu traku, u smeru od Zelenog venca ka Novom Beogradu, velikom brzinom naišao je "mini-kantrimen" i udario u njih.

Marković: Pregledano oko sto mini kantrimen automobila

Policija je, u okviru potrage za osobom koja je 25. jula na Brankovom mostu u Beogradu vozilom usmrtila Luku Jovanovića, pregladala oko sto automobila "mini kantrimen" i do sada nije utvrđeno da je neko do njih korišćeno u tom krivičnom delu, izjavio je danas novinarima načelnik beogradske Uprave kriminalističke policije Nebojša Marković.

Marković, koji je danas, posle velikog broja medijskih izveštaja posvećenih ovom slučaju, novinarima uz saglasnost tužilaštva podelio snimke sa obližnjih policijskih kamera, objasnio je da upravo ti snimci pokazuju zašto policija čitavih 15 dana ne uspeva da pronađe počinioca.

Prema njegovim rečima, snimci kojima policija raspolaže su neupotrebljivi, zato što jedna kamera beleži saobraćaj u žutoj traci i daleko je od mesta udesa, dok druga, koja beleži prelaske vozila kroz crveno svetlo, automatski beleži samo one koji ne poštuju svetlosnu signalizaciju.
"Do sada nikakvu pomoć nismo dobili od očevidaca, a značio bi nam bilo koji broj ili slovo (sa registarske oznake)", rekao je Marković novinarima.

U Beogradu, kako je precizirao, ima stotinak vozila "mini kantrimen", a među onima koje je policija pregledala su i vozila sa stranim registarskim tablicama.

Marković je istakao da istragu vodi 3. odeljenje za seksualne, krvne delikte i delikte u saobraćaju, koje je proteklih godina uspešno rasvetlila između 90 i sto odsto slučajeva iz svog delokruga.

Iako nije mogao da obelodani sve detalje iz istrage, Marković je rekao da je policija pretresla veliki broj kuća i garaža na mogućim pravcima udaljavanja počinioca, ali da vozilo nije pronađeno.

Načelnik UKP Beograd je istakao da ovaj slučaj pokazuje da prestonica treba da, poput drugih evropskih metropola, instalira takozvane pametne sisteme za nadzor, budući da su neke od kamera kojima sada raspolažemo stare i po nekoliko decenija.