Ministar prosvete: Đaci da nauče i „medijski jezik“!

Ministar prosvete Srbije Srđan Verbić smatra da bi učenici iz škole trebalo da izađu medijski pismeni, sposobni da analiziraju ono što čuju i pročitaju u medijima i prema tome izgrade kritički stav.

.

-Moramo da osposobimo ljude koji izlaze iz škole da imaju kritički stav prema tome šta se pojavljuje u medijima, da ne čitaju samo jedan medij, da analiziraju i ono što čuju od drugih i posebno da analiziraju ono što šalju u taj medijski prostor, šta lajkuju i šeruju, rekao je Verbić povodom završetka kampanje "Ne daj da te spinuju".

Verbić je uručio prizanje pobedniku istoimenog konkursa Dušanu Arsovskom uz konstataciju da đaci moraju da nauče da prave razliku između podataka i informacija, činjenica i tumačenja.

Glavni urednik Radio Beograda 202 Darko Kocijan smatra da kampanja "Ne daj da te spinuju" predstavlja prvi od hiljadu koraka na putu da se kod mladih pojača svest da informacije iz medija ne treba uzimati zdravo za gotovo.

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukšin Obradović kaže da kampanja ima za cilj da kod srednjoškolaca podigne svest, ali ne samo kod njih već i kod čitavog društva, o važnosti kritičke konzumacije i proizvodnje medijskih sadržaja.

Kampanju je podržao i USAID jer, kako je navela predstavnica te američke agencije Šenli Pinčoti, veruje da je povećanje medijske pismenosti među mladima važno za razvoj demokratije u Srbiji.

Medijsku kampanju "Ne daj da te spinuju". namenjenu srednjoškolcima, organizovala je Medijska koalicija koju čine NNUNS, UNS, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija i Lokal pres.

Prva faza te društveno korisne kampanje trajala je od 24. marta do 20. jula. Cilj kampanje je promovisanje kvalitetnog i odgovornog novinarstva kroz širenje svesti, pre svega mladih, o neophodnosti kritičkog pristupa informacijama i odgovornoj proizvodnji medijskih sadržaja.Tokom kampanje emitovano je šest radio spotova na devet radio stanica i pet TV spotova na deset televizija. Petnaest štampanih lokalnih medija je objavljivalo tekstove o medijskoj pismenosti, a Radio Beograd 202 je svake nedelje imao posebnu emisiju. Sadržaji o toj temi su svakodnevno postavljani i na sajt medijska pismenost.net i na fejsbuk stranicu kampanje, koja broji oko 4 000 članova. Na kraju kampanje realizovan je i nagradni konkurs, gde su autori, na duhovit način, prikazivali, pomoću video snimaka, kako oni vide stanje u medijima.

Izvor: beta

.