Uskoro vozom od Beograda do Novog Sada za 40 minuta

Nakon modernizacije pruge Stara Pazova - Novi Sad, koja bi trebalo da počne krajem ove ili početkom 2015. godine, vozovi će od Beograda do Novog Sada moći da stignu za samo 40 minuta, izjavio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

.

Radovi na pruzi Stara Pazova - Novi Sad će trajati tri godine i finansiraće se sa 300 miliona evra iz ruskog kredita, rekao je Simonović Tanjugu.

Prema njegovim rečima, vozovi na potezu od Beograda do Novog Sada sada putuju u proseku oko 100 minuta i posle rekonstrukcije ta pruga će biti za brzine vozova od 160 kilometara na čas.

Simonović je kazao da bi projekat trebalo da bude gotov do polovine ove godine, podsetivši da prethodnih godina Železnice Srbije i opština Sremski Karlovci nisu mogli da postignu dogovor o urbanističkom rešenju. Sada se u tome uspelo samo za meseci i po dana, nakon čega je 15. aprila potpisan protokol i sada konačno može da se gradi drugi kolosek.

Generalni direktor Železnica Srbije je kazao da će voz na tom potezu najviše koristiti poslovni ljudi, s obzirom na to da će moći do Beograda ili Novog Sada da stignu za svega 40 minuta.

Govoreći o deonici Novi Sad - Subotica, Simonović je rekao da je ona deo veoma važnog železničkog pravca od Beograda do Budimpešte.

Čelnik srpskih železnica je rekao da će se pruga od Novog Sada do granice sa Mađarskom raditi zajedno sa kineskim partnerima za brzine do 200 kilometara na sat.

Sada je prosečna brzina na pruzi Beograd - Novi Sad - Subotica 71 kilometar na čas, a zbog stanja infrastrukture na čak sedam mesta su uvedene lagane vožnje sa brzinama između 20 i 50 kilometara na sat.

Železnice Srbije sada nemaju voz do Beča, pa putnici idu do Budimpešte i presedaju ka Beču ili nekom drugom evropskom gradu, kazao je Simonović dodajući da mnogi tako neće da putuju.
„Cilj je da sa kineskim partnerima rekonstruišemo prugu i da ima minimalno duplo veću brzinu od sadašnje”, naglasio je on.

Simonović je rekao da su Žzeleznice Srbije imale više sastanaka sa kineskim firmama, kao i sa Eksim bankom, na kojima je dogovorena zajednička platforma na osnovu koje će biti urađena studija izvodljivosti.

Mešovita komisija sastavljena od predstavnika Srbije, Mađarske i Kine, prema njegovim rečima, već radi na projektnom zadatku.

Prema nekim procenama, za modernizaciju pruge od Novog Sada do mađarske granice potrebno je više od 500 miliona evra, a o načinu finansiranja - da li će biti koncesiono ili kreditno tek će se pregovarati sa Kinom.