Info

DONETA ODLUKA! Najmlađi se vraćaju u školske klupe, starije čeka kombinovana onlajn nastava

Epidemiolog dr Darija Kisić Tepavčević izjavila je da će se najmlađi đaci vratiti u školu, dok starije očekuje kombinovana onlajn nastava sa odlascima u školu.

11.08.2020. - 10:47h
najnovija vest
najnovija vestfoto: Prva Tv

Na upravo završenom Kriznom štabu prihvaćen je predlog nastave za nastupajuću školsku godinu. Generalni plan, upustva, ali i preciznu razradu održavanja nastave i podelu zaduženja, izradio je tim Ministarstva prosvete.

Za početak - prvaci i petaci 31. avgusta upoznaće se sa svojim učiteljem odnosno, razrednim starešinom i to će biti uvod u novo poglavlje njihovih života i obrazovanja.

"Blic" prenosi osnove finalnog modela po kom će funkcionisati škole i biti organizovana nastava - u učionicama ili onlajn. Roditelji i đaci imaju i mogućnost da sa direktorom odnosno nastavnicima dogovore model nastave.

Pre izrade modela nastave urađena je analiza iskustva i načina organizacije rada u 30 država, počev od potpunog vraćanja u škole. Urađena je i analiza domaćih škola, otuda će pojedine već sada je izgledno, zbog značajnog broja đaka I manjka prostora imati kombinovani model – I nastavu u školi i onlajn.

Ministarstvo je izradilo preporuke za sve segmente nastave međutim, škole imaju stepen autonomije. Tako će nastavni kadar odnosno, direktor škole moći da precizira vreme početka časova I samu unutrašnju organizaciju smena grupe đaka. U pojedinim ustanovama gotovo je izvesno moraće da se organizuje kombinovani model nastave, a na šta utiče broj đaka i prostor jer se moraju obezbediti svi zdravstveni uslovi.

Osnovno je - školski čas traje 30 minuta; posebno težište je na najmlađima od prvog do petog razreda jer je škola potpuna novina u njihovom životu i očekuje se da će svi ići u školu; odgovaranje je uvek u školi čak i za one koji idu onlajn.

Škola ima autonomiju da utvrdi vreme početka časova i izvrši vremensku organizaciju časova I to na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou.

Nastava u školi organizuje se na način koji osigurava bezbednost i zdravlje učenika i zaposlenih u skladu sa preporukama nadležnih organa i institucija u školskom prostoru.

Škole će do 24. avgusta 2020. godine dostaviti operativni plan organizacije i realizacije nastave nadležnoj školskoj upravi na saglasnost.

Od prvog do četvrtog razreda

* za učenike prvog ciklusa, od I-IV razreda nastava se organizuje svakodnevno u školi kroz neposredan obrazovno-vaspitni rad;

* Ukoliko je broj učenika veći od 16, odeljenje se deli u dve grupe;

* grupe dolaze u dva definisana termina (na primer od 10.45 ili 11.15 časova u zavisnosti od dužine časa);

* preporučuje se fleksibilan ili klizni raspored zvonjenja, čime bi se postiglo i različito vreme kada su učenici na odmoru i smanjuje se istovremeni boravak učenika u prostorijama predviđenim za komunikaciju (holovi, hodnici, toaleti i slično);

* učenici jedne grupe imaju do 4 časa dnevno;

* časovi traju po 30 (35) minuta, između termina u kojima grupe imaju časove planirana je pauza za čišćenje i dezinfekciju učionica u trajanju od 20 minuta;

* ukoliko je broj učenika u odeljenju do 15, odeljenje se ne deli na grupe, već se nastava realizuje za sve učenike istovremeno u jednom terminu;

* svi časovi obaveznih predmeta realizuju se neposredno u školi i to u učionici a ukoliko postoje uslovi I na otvorenom prostoru (u dvorištu) kada je god moguće, po utvrđenom rasporedu;

* izborni programi/predmeti i drugi oblici obrazovnog-vaspitnog rada realizuju se ili neposredno u školi ili putem nastave na daljinu u skladu sa prostornim i tehničkim mogućnostima škole;

* u realizaciju pojedinih časova za učenike trećeg i četvrtog razreda uključeni su stručni saradnici i predmetni nastavnici ukoliko postoji potreba (likovna kultura, muzička kultura i fizičko i zdravstveno vaspitanje);

Od petog do osmog razreda

Za učenike drugog ciklusa obrazovno-vaspitni rad organizuje se kroz osnovni ili kroz kombinovani model. Škola vrši usklađivanje operativnih planova sa Posebnim programom i ima autonomiju da pripremi raspored časova za realizaciju neposrednog obrazovno-vaspitnog rada rukovodeći se dnevnim i nedeljnim brojem časova koji su za odgovarajuće razrede dati u modelima.