Lipovac:"Pogrešno je da čekate da pogine petoro ljudi". Da li je nesreća kod Niša dovoljna opomena za nadležne?

Ni tri dana nakon teške saobraćajne nesreće koja se dogodila kod Niša, u kojoj je nastradalo pet osoba kada je voz udario u autobus na neobeleženom pružnom prelazu, odgovornost i dalje nije utvrđena. Kako bi skrenuli pažnju na veliki broj neobeleženih prelaza, građani su u nedelju blokirali ovaj prelaz, zahtevajući postavljanje rampi i svetlosne signalizacije. Da li će im biti ispunjeni zahtevi? O tome smo ovog jutra razgovarali sa profesorom Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Krstom Lipovcem, Nenadom Stanisavljevićem iz "Infrastruktura železnica Srbije" i Miroslavom Stojkovićem, ekspertom za železničku infrastrukturu.

.

"Možemo da kažemo da je ljudski faktor uzrok nesreće. Bio sam na licu mesta, pruga je vidljiva, ugao je pregledan, ispitani su svi parametri, naša komisija je satima istraživala železničku infrastrukturu, uzimala izjave... Sve je funkcionisalo sa stanovišta železnice i voz je išao propisanom brzinom. Istraga će utvrditi šta se dogodilo", naveo je Stanisavljević.

Na pitanje šta znači "ljudski faktor", rekao je da tehnika nije otkazala, već da je "neko negde napravio grešku", implicirajući da je za nesreću odgovoran vozač autobusa.

Posle primedbe da se govori o tome da je na dan nesreće u okolini pruge bilo magle, rekao je da je "magla prirodna nepogoda i da to zahteva prilagođavanje uslovima za vožnju".

Profesor Lipovac istakao je da se posle teške nesreće na pruzi u Donjem Međurovu povlače potpuno pogrešni potezi i da se ne može reći da Železnica Srbije, preduzetim merama, priznaje grešku i da prelaz nije dovoljno regulisan, već da priznaje da ne radi sistemski na rešavanju problema.

"To je veća stručna i institucionalna odgovornost. Mislim da je pogrešan potez da čekate da pogine petoro ljudi, pa da onda imate i novac za rešavanje, ne smetaju ni javne nabavke, a sve se opet radi potpuno pogrešno i povlače se pogrešni potezi... Stavljate čoveka tamo da stoji, smanjujete brzinu voza na 0 km/h... Voz ne sme da stoji, voz treba da ide 100, 160 km/h. U tome je razlika između voza i drumskog vozila, voz ne staje kod svake kuće, već na 50, 100 kilometara. Došli smo do toga da voz treba da staje na svakom pružnom prelazu", naveo je Lipovac.

.