Nije dovoljno da na pružnom prelazu bude samo saobraćajni znak! To nije dobro obezbeđen prelaz

Petoro je poginulo, tridesetoro povredjeno u stravičnom udesu voza i autobusa. Iz železnica kažu da je prelaz bio obezbeđen, policija da je krivica na vozaču autobusa. O tome gde su crne tačke na pružnim prelazima, koliko koštaju rampe, šta su dobro obezbeđeni prelazi, Nataša Miljković razgovarala je sa profesorom Saobraćajnog fakulteta Krstom Lipovcem i Milanom Božovićem iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

.

Meštani u Donjem Međurovu su godinama molili da se na ovom pružnom prelazu postavi rampa. Oni pričaju da se dešavalo da provere da li ide voz - tako što izađu iz auta, i pošto se uvere da ga nema, da uđu u vozilo, krenu i za tik izbegnu nesreću.

Treba uvažavati i uzimati veoma ozbiljno ono što kažu sami meštani u blizini pružnih prelaza, smatraju sagovornici "Jutra". Neophodno je reagovati na prijave građana.

Ako je vidljivost takva, da voz može da naiđe, od trenutka kada pogledate levo i desno i ne vidite voz, u roku od tri sekunde, onda nemate način da izbegnete nesreću, kaže Milan Božović i dodaje da ovaj prelaz po Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije bio dobro obezbeđen, tj. da je trebalo da bude označen semaforom.

Andrijin krst nije dovoljan, smatraju sagovornici Nataše Miljković, a profesor Lipovac ističe: "Naši prelazi pet puta su rizičniji od proseka u Evropi".