Info

Skače cena malim polovnjacima, ovo je razlog

Novi propisi zabranjuju mladim vozačima upravljanje vozilima iznad 107,28 konjskih snaga. Skočiće cena malih polovnjaka.
28.10.2016. - 14:34h

Prema predlogu izmena i dopuna Zakona o saobraćaju Srbije, koji bi trebalo da stupi na snagu 1. januara naredne godine, vozači koji prvi put polože vozački ispit dobijaju probnu vozačku dozvolu kojom im se ograničava upravljanje automobilom snage jače od 80 kilovata (107,28 konjskih snaga).

Ovakva dozvola važiće dve godine ako su lica navršila 19 godina odnosno do 21. godine ukoliko su mlađa od 19 godina.

“Sin mi upravo završava obuku, a kada položi neće smeti da vozi porodični "hjundai tuson", koji ima 1.600 kubika i 132 KS i koji je, po mom mišljenju, mnogo bezbedniji od automobila koji su mu dozvoljeni”, požalio se redakciji "Novosti" Milan Stanimirović iz Beograda

“Sad treba da kupi neki krš za dve hiljade evra i da vozi. Gde je tu logika! I koja sada porodica može sebi da priušti više automobila?”

Proverili smo kod više uvoznika i prodavaca polovnih vozila da li je možda već povećana tražnja za vozilima koja mogu da voze početnici.

“Posle prvih informacija o promeni zakona primetno je veće interesovanje kupaca za snagu motora vozila. Raspituju su koja vozila ispunjavaju taj uslov od 80 KV. Veća potražnja će verovatno podići i cenu za 300-400 evra”, odgovor je koji su nam dali skoro svi upitani dileri.

I uvoznici novih automobila kažu da se sada više kupci raspituju za snagu motora vozila nego za kubikažu, što je do sada bio slučaj. Kod njih se cene, kažu, zbog toga sigurno neće menjati.

Kada se povede priča o "dozvoljenim automobilima", svi odmah pomisle da "fijat punto klasik" ili vozilo nekog takvog "renomea", međutim, lista tih automobila je mnogo veća, a na tržištu ima i mnogo novih automobila koji ispunjavaju ovaj uslov. Čak je moguće kupiti i BMV koji ima snagu motora manju od 80 kilovata!

Činjenica da to vozilo ima veliko ubrzanje i maksimalnu brzinu od 190 km na čas je za mnoge, na primer argument da je predlog izmena ZOBS u ovom slučaju pogrešan.

“Mi smo predlagali da bude odnos 57 KV po toni vozila, ali je MUP prelomio da bude 80 KV ograničenje po vozilu. Teško je naći idealno rešenje, ali ograničenje mora da postoji”, kaže Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije.

Okanović podseća da je cela priča i pokrenuta posle nesreće u kojoj je mlad vozač sa drugarima uleteo u BMV-u u Dunav.

“Sve države EU imaju ograničenje za mlade vozače i to je dalo rezultate. Smatram da je najvažnije sačuvati živote i da je bilo nužno nešto promeniti”, kaže Okanović.

Mlad vozač, početnik, moraće da pored sebe, kada vozi u automobilu ima i pratioca koji je najmanje pet godina vozač. Neće smeti da vozi u periodu od 23.00 do 6.00 časova i neće smeti da ima ni trunke alkohola u krvi.

Pri tome, brzina na auto-putu je za njega ograničena na 110 km na čas, a na ostalim putevima sme da vozi do 90 odsto od propisane maksimalne brzine na tom drumu.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović kaže da je odredba o oduzimanju vozila vozačima koji imaju više od 2,0 promila alkohola u krvi za razliku od srpske javnosti u Hrvatskoj izazvala pozitivne reakcije. “Njihov portal Indeks je organizovao glasanje i 86,14 odsto je bilo za uvođenje tog propisa i u Hrvatsku”, kaže Okanović. Slična je reakcija i na druge promene u zakonu pa i za ograničenja početnicima. Jedan od naslova tamošnje štampe je bio i "genijalan zakon ali ne u Hrvatskoj", kaže Okanović.

Izvor: novosti.rs