Showbiz vesti

Gajbe koje nikad ne biste kupili: Top 10 ukletih filmskih kuća

„Paranormalne aktivnosti“, „Kuća iz snova“, „Dama u crnom“... svi su odreda filmovi o duhovima i ukletim kućama. To je dovoljno da pokucamo na vrata “najukletijih” kuća na filmu.
09.07.2016. - 11:47h

Legende o ukletim kućama oduvek su bile zanimljive kako piscima (prva zabelžena potiče iz prvog gotskog romana „The Castle of Otranto“ Horacija Valpola iz 1764. godine, a još ranije, taj motiv su koristili neki autori iz starog Rima) tako i filmskim radnicima.

Prvi film zvao se „The Haunted House“, a u stvari se radilo o kratkometražnoj komediji legendarnog Bastera Kitona. Od tada se nakupio zavidan broj filmova o ukletim kućama.

Autor romana „Isijavanje“ Stiven King nikada nije bio zadovoljan kako je Stenli Kjubrik ekranizovao njegovo čedo, pa je čak godinama kasnije sam napisao scenario da bi pokazao kako je to trebalo da izgleda. Rezultat? Osrednja istoimena mini TV serija.

A kako King svake godine svojim listama najboljih filmova pokazuje da pojma nema o filmovima, onda njegove zamerke Kjubriku uopšte ne treba da fermate. Uostalom, „Isijavanje“ je jedan od najboljih horora svih vremena, sa nezaboravnim scenama koje danas odmah asociraju na ceo podžanr o ukletim kućama.

 

Verovatno najpoznatija ukleta huća je ona iz romana „Ukleta kuća na brdu“ Širli Džekson, koja je bila kulisa za kultni istoimeni horor iz 1963. godine.

Film je majstorski režirao iskusni i svestrani majstor zlatnog Holivuda Robert Vajs. Priča prati doktora koji, u svrhu istraživanja paranormalnih aktivnosti, u jednu navodno ukletu kuću šalje grupu dobrovoljaca. Snimljena je i nova ali znatno lošija verzija sa Lijamom Nisonom u glavnoj ulozi.

 

Španski genijalac Alehandro Amenabar početkom novog milenijuma snimio je gotovo klasičan horor o ukletoj kući koji atmosferom i vizuelnim prosedeom pripada Vajsovom periodu, a ne savremenom Holivudu koj grca pod vizuelnim efektima.

Radi se o filmu „Duhovi u nama“ sa Nikol Kidman, a film šokantnim završetkom potpuno izvrće sva pravila i konvencije klasičnog horora o duhovima.

U produkciji Stivena Spilberga i režiji Tobija Hupera (koji je već ranije snimio jedan od kamena temeljeca modernog horora „Teksaški masakr motornom testerom“) nastao je pravi moderni klasik o ukletim kućama. Naravno, reč je o „Poltergejstu“.

Za opsednutost je kriva činjenica da je sporna kuća sagrađena na mestu starog indijanskog groblja, a kako i priliči modernom hororu, duhovi komuniciraju i uz pomoć televizijskih ekrana. Da situacija bude zanimljivija, za taj su projekat su vezane i neke stvarne nesreće koje navode na zaključak da se radilo o ukletom projektu.

 

Talentovani reditelj Oren Peli iskoristio je foru iz „Veštice iz Blera“ i ponovio je u svom filmu „Paranormal Acitivity“.

Gotovo bez budžeta i HD kamerom snimao je film sa pet glumaca (prijatelja) u svom stanu a rezultat je jedan od najstravičnijih horora uopšte i pravi je filmski fenomen novog doba. Lagano građenje ritma i klasične horor trzalice neće izludeti samo najhrabrije gledoce, a nakon gledanja filma kojekakvi šumovi u vašem stanu, dotad neprimećeni, zvučaće potpuno drugačije.

Kul glumac Džordž C. Skot, (uz Marlona Branda jedini odbio da primi Oskara) snimio je niz fantastičnih filmova različitih žanrova. Među njima posebno mesto pripada hororu „The Changeling“ s početka osamdesetih u kom tumači kompozitora koji nakon gubitka porodice oporavak traži u usamljenoj kući iz viktorijanskog doba.

Genijalnom britanskom reditelju Piteru Medaku ta priča je poslužila za jedan od najnapetijih filmova o ukletim kućama koji plaši već klasičnim forama poput škripanja vrata i prozora koji se sami zatvaraju i sjajnom muzičkom podlogom. 

 

 „Podmuklost“.

Veterani franšize „Saw“ u poznatoj priči o ukletoj kući pružaju uzbudljivi novi preoket sa pričom o porodici koja se useljava u staru kuću i počinje da sumnja da ih promatraju sile s onog sveta kada njihov sin neobjašnjivo pada u duboku komu. Dok posvećeni roditelji Džoš (Patrik Vilson) i Renej (Rouz Birn) pokušavaju da saznaju uzrok stanja njihovog sina, stresna situacija polako počinje da uzima danak nad njihovom, nekada jakom, vezom.

I, naravno, ne možemo da ne pomenemo kultni japanski horor „Ring“ koji je doživeo i bledi rimejk, niti remek delo „Pad kuće Ašerovih“  koji je 1960. režirao Rodžera Kormana po scenariju Ričarda Metisona. Inače, to je jedna od najboljih adaptacija priče ne lako prenosivog Edgara Alana Poa.

 

„Žena u crnom“ je adaptacija popularnog romana Suzan Hil za koji malo koji horor fan ne zna. Danjiel Redklif je mladi udovac koji biva zadužen za zaostavštinu preminule Alise. Već pri dolasku u gradić, on oseća negativnu energiju i znak nedobrodošlice.
Boraveći na Alisinom imanju, on počinje da otkriva mračnu tajnu koja muči sve meštane, a vezana je upravo za nasleđe pokojne Alis...

No, ne vide svi filmski radnici podjednako uklete kuće, pa je jednom od najoriginalnijih reditelja ta tematika poslužila za urnebesno zabavnu i maksimalno stilizirovanu komediju. Pogađate, reč je o Timu Bartonu i njegovom „Beetlejuice“ kog krasi sve ono po čemu je Barton poznat: uvrnut smisao za humor, maštovit vizuelni identitet, poigravanje žanrovskim klišeima i muzika Denija Elfmana. 

Izvor. planB

Pročitajte i:

U ovih pet hotela caruju... duhovi!