Osam mračnih tajni filma „SEDAM“

Jedan od najboljih trilera, kako devedesetih, tako i svih vremena, smatra se i najboljim filmom ikad o nekom serijskom ubici. I baš takav, krije osam neobičnih tajni.

.

Devedesete su bile godine u kojima je cvetala kinematografija puna suludih ubica. Nije da su druge godine bile loše (pozdrav Hanibalu Lectoru), ali film koji je publiku ostavio bez daha pojavio se 1995. godine i nije delovao obećavajuće jer je bio plod čoveka kojem je to prvi scenario i ne preterano poznat reditelj, iako je glumačka postava (Bred Pit, Morgan Friman, Kevin Spejsi i Gvinet Paltoru) i više nego obećavala.

.

„Sedam“ je nadmašio sva eventualna očekivanja i postao moderni klasik, a u čast 20. godišnjice od premijere, evo nekoliko činjenica koje dokazuju da su filmaši u ovom slučaju stvarno razmišljali van svih okvira... Što im se itekako isplatilo.

Priču je smislio radnik u CD šopu

Scenarista Endrju Kevin Voker završio je filmski program na Državnom univerzitetu u Pensilvaniji, ali nekoliko godina kasnije nije bio ni blizu filmskoj industriji nego je jedva sastavljao kraj s krajem radeći u CD šopu u Njujorku.

Bio je toliko depresivan da je napisao mračnu priču o lovu na ubicu koji koristi sedam smrtnih grehova kao inspiraciju za zločine. A kad je bio gotov, bio je toliko zadovoljan napisanim da je poslao scenario profesionalnom piscu Dejvidu u Kepu nakon čega je usledio telefonski poziv u kojem ga je Kep obavestio da je spreman da scenario pošalje agentu, a ovaj je pronašao kupca u „New Line Cinema“.

Dejvid Finčer se pridružio ekipi iz zabune

Reditelj Dejvid Finčer je dotad iza sebe imao samo jedno nezadovoljavajuće iskustvo režiranja „Alien 3“ i znao je da nema još mnogo prilika da impresionira Holivud. Odabrao je „Sedam“ zbog nekonvencionalnog pristupa žanru, posebno zbog završetka filma u kojem detektiv, kojeg glumi Bred Pit, otkriva da je ubica odrubio glavu njegove žene i poslao mu je u kutiji.

Producenti su želeli da promene kraj da bi žena preživela, ali kad je Finčer pokazao interes za film, prihvatio je Vokerov intenzivan završetak priče i odlučio da je to ono što želi da snimi. Studio je pristao, iako se producent Arnold Kopelson protivio sve vreme tokom snimanja filma.

Bred Pit se ubio od posla

.

Tokom scene u kojoj Pitov lik, detektiv Dejvid Mils, lovi ubicu po kiši, Pit se sapleo i rukom probio staklo automobila. Ozbiljno je povredio ruku, sve do kostiju, i trebalo je da nosi gips ostatak snimanja, što je dopisano u scenario.

A pri naknadnom snimanju scena koje se događaju ranije u scenariju, morao je da sakrije ruku najbolje što je mogao.

Kevin Spejsi nije dobio zasluge

Kad je Finčer unajmio Spajsija za lik ubice Džona Doa, glumac je smatrao da će biti zanimljivije ako sakriju od javnosti da je on uključen u projekat.

.

Smatrao je da, ako se sazna da se on pojavljuje u filmu, javnosti neće biti teško otkriti ko je dežurni krivac (iako je film u SAD počeo da se prikazuje samo nedelju nakon „Dežurnih krivaca“ gdje se razotkrio kao famozni Kejzer Sose).

Tako se Spajsi nije pominjao u reklamama i ni u najavama filma i njegovo ime nije otkriveno ni na uvodnoj špici.

.

„Lenjost“ je predstavljao veoma, veoma mršav mladić

Za odabir statiste koji je trebalo da bude ubijen kod prikaza lenjosti, tražena je osoba koja može dugo da leži na miru i koja je vrlo mršava. Glumac Majkl Rid Mekej, težak svega 44 kilograma, savršeno se uklapao u ulogu.

"Pitali su me mogu li još malo da smršam. Ali nisam", rekao je Mekej.

„Škrtost“ nije znala šta je čeka

Glumac Džin Borkan odgovorio je na poziv za kasting na kojem se tražio neko sličan advokatu. Tek kad je došao na snimanje saznao je da će morati da bude go, prekriven krvlju i da glumi mrtvaca.

"U tom trenutku sam odlučio da ponovo pregovaram o uslovima, izjavio je Borkan. Tražio je i dobio pet puta veću cenu od uobičajene za statiste, tačnije 522 dolara i jedne gaće.

Većina nasilja ne događa se na ekranu

Uprkos detaljnim pregledima mučenih, naduvenih i tela punih insekata, gotovo sve scene krvoprolića odvijaju se pre nego što detektivi Mils i Somerset (Morgan Friman) stupe na scenu.

.

Jedino prikazano ubistvo je ono kada Mils ubije Doa zbog toga što mu je ovaj ubio suprugu.

Čak je i uvodna špica bila revolucionarna

Finčer je originalno planirao da film započne scenom u kojoj detektiv Samerset posećuje svoju kuću na selu i vraća se vozom nazad. Tada su pozvali Kajla Kupera, koji je na kraju montirao nešto sasvim drugo uz muziku „Nine Inch Nails“.

„Njujork Tajms“ je Kuperov posao nazvao korakom napred u filmskom stvaralaštvu, a dizajner je posle pozvan da radi na projektima poput serijala „Spajdermen“ i „Zora živih mrtvaca“.

Njegov rad je bio toliko očaravajuć da je reditelj Zak Šnajder jednom rekao da neki reditelji odbijaju da rade sa njim jer on „uvodnu špicu zna da načini mnogo boljom od ostatka filma“.

.

Izvor: Express