Uloguj se

Uloguj se

Pretraga
Pronađite nas na

Zanimljivosti

05. 08. 2017. 13:33   >>  15:56

Trikovi kojima vas teraju da trošite mnogo u kafani i na svaki ste naseli!

Boja slova, redoslled reči, opisi jela i broj stranica menija utiču na to šta ćemo i koliko naručiti u restoranu i koliko ćemo novca potrošiti, tvrde psiholozi. Vešti ugostitelji znaju kako da iskoriste ta zrnca mudrosti u svoju korist.

Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su nameravali po dolasku u restoran, tvrde psiholozi. Meni je poput lične karte restorana, a uz trikove koji utiču na podsvest brže će proraditi zazubice. Pritom se ne radi o hipnozi niti o podvalama nego o malim grafičarskim trikovima i kreativnom pristupu.     
Obojeni podsticaj 
Važnost boja dobro poznaju stručnjaci za uređenje interijera, ali i grafički dizajneri jelovnika. 

Zelena poručuje: ovo je sveže i organski gajeno, a narandžasta podstiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvjetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu uveče. Crvena tera na akciju, poručujući podsvesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više.

Zlatni trougao
Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled najpre pada na sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće levo. Poznavaoci taj fenomen nazivaju „zlatni trokugao“, a vešti ugostitelji ga koriste tako što na te delove menija stavljaju najskuplja jela.

Jela na vrhu
Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili poslednje sa stranice, odjeljka, kolone… Zato se vlasnicima restorana savetuje da upravo tu stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele da povećaju njihovu prodaju.

Hrana za maštu
Imena jela koja pršte od superlativa, kao recimo „najbolji hamburger na svetu“, najčešće ostaju neprimećena ili izazivaju podsmehe, ali jednostavni dodatni opisi koji golicaju maštu mogu biti pun pogodak. Tako, na primer, „karpaćo u odležanom sirću, ružičasti cevičhe, jako ozbiljna letnja salata ili tuna žutih peraja“ podstiču na razmišljanje o jelu, a to je samo korak do naručivanja.

Igra emocija
Nazivi jela poput „supica bake Mare“ igraju na emociju jer zamišljamo vrednu baku kako navlači kecelju i secka povrće iz vrta da bi razveselila unuke. To što baka Mara kuva supu tako da sipa sadržaj iz instant kesice u vruću vodu, nikome ne pada na pamet.

Isto tako, „bački krompir“ ima više uspeha nego obični krompir-beskućnik jer volimo da imamo osećaj da jedemo nešto domaće.

Čest je slučaj da ono što poznajemo volimo, a nepoznatog se bojimo. Zato su pun pogodak jela koja, osim imena na kojem se lomi jezik, poput „bouillabaissea“ imaju i opis kojim se možemo poslužiti ako ne znamo da izgovorimo, poput „francuska supa“.

Strah od blamaže 
Mnogo je više onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će pogrešiti, nego istinskih poznavaoca. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina kao, recimo, „lagana i lepršava bela ili suva i slojevita crna“ jer daju naznaku o čemu se radi.
Brojke i slova 
Ugostitelji znaju da je otvaranje novčanika često najgori deo posete restoranu. Iako treba istaknuti cene jer nikko ne voli kad ne zna na čemu je, nigde ne piše da uz cifru treba da stoji i valuta.

Neki ugostitelji se služe vrlo uspešnom taktikom da cene, umesto brojevima, napišu slovima.

Funkcionalna belina 
Na stranicama sa puno slova oko traži prazninu da se odmori i smesti se upravo tamo gde su mudri dizajneri menija stavili najisplativija ili najskuplja jela. Jela od jaja, testenine i deserti koji mogu duže da stoje ugostiteljima se najčešće i najviše isplate.

Baršun i zlato 
Pristupačniji restorani u kojima se razmišlja o izgledu menija često imaju retro dizajn koji podseća na detinjstvo ili vrednost koja raste proporcionalno godinama koje prolaze jer sugerišu dobar odnos cene i kvalitete.

Prefinjeni restorani često idu na deblji papir, baršunaste korice ili zlatna slova da bi se pojačao utisak elegancije i ekskluzivnosti.

Količina je bitna 
Neki restorani žele da se pohvale brojem jela koje njihov kuvar zna da pripremi, ali ako gosta zaboli ruka od listanja stranica jelovnika, lakše će i posumnjati da su sva jela sveže pripremljena.

Pratite nas i na Viberu!

Manje, a kvalitetno uvek je bolja opcija. Dnevni meni na jednoj strani proverena je formula koja pali jer ne stvara stres kod ljudi koji teško odlučuju što će jesti.

Izvor: Punkufer.hr

 

0 Komentari

Ukoliko želite da komentarišete sa svojim korisničkim imenom, molimo vas da se ulogujete.

Ostali komentari