Prva kabl

PlusMaxWorldKick

Uloguj se

Uloguj se

Pretraga
Pronađite nas na

Putovanja

03. 06. 2018. 08:00   >>  21:50

Zašto kubanski i iranski avioni padaju češće nego drugi?

Američki trgovinski embargo negativno utiče na avio-industriju svake zemlje kojoj je nametnut.

Među njima je i kubanska avio-kompanija Kubana, koja je previše siromašna da bi kupila nove avione sa Zapada, pa koristi ruske avione stare 39 godina. Nažalost, i za njihovo održavanje se jedva odvajaju sredstva, a posledica navedenog su avionske nesreće poput one u kojoj je pre desetak dana umrlo 112 osoba.

Osim Kube, i Iran je žrtva američkog embarga, iako su pokušali da modernizuju svoje vazduhoplovstvo za vreme mandata bivšeg američkog predsednika Baraka Obame koji je 2015. godine odlučio da ukine sankcije Iranu u zamenu za obustavu iranskog nuklearnog sporazuma.

Ipak, i pre toga zapadnim kompanijama je bilo zabranjeno da prodaju avione Iranu, pa su tako i oni među zemljama koje koriste neke od najstarijih letelica na svetu.

Iako je Iran er naručio od Amerike 200 aviona, došlo je do smene u Beloj kući, pa je samo 11 aviona dostavljeno Iranu. Pretpostavljate, za vreme Trampove vladavine ostatak aviona neće ni biti dostavljen.

Zanimljivo je da to neće zaustaviti iranske avione da se vinu u nebo. Umesto da više ne lete, iranske avio-kompanije će se okrenuti crnom tržištu u potrazi za korišćenim avionima i rezervnim delovima, što znači da će sigurnost civila opet pasti u drugi plan.

Izvor: B92.net

0 Komentari

Ukoliko želite da komentarišete sa svojim korisničkim imenom, molimo vas da se ulogujete.

Ostali komentari