Prva kabl

PlusMaxWorldKick

Uloguj se

Uloguj se

Pretraga
Pronađite nas na

Ishrana i fitnes

03. 12. 2018. 09:30   >>  10:00

Orašasto voće odlično je za zdravlje - Znate li koja vrsta je najbolja za mršavljenje?

Svi znamo da je orašasto voće zdravo, no ono što možda niste znali je da će vam ove ukusne grickalice, ako se radi o onima u ljusci ili kori, pomoći i da smršate. Čak dva nedavno sprovedena istraživanja pokazala su da u tome posebno pomažu pistaći u ljusci.

Upravo bi ovo mogla da bude jedna od najzdravijih grickalica, tvrdi dr Džejms Pejnter, stručnjak za bihevioralnu prehranu na Univerzitetu Istočni Ilinois. Upravo je tim pod njegovim vođstvom dokazao da ljudi koji dva puta nedeljno jedu ove grickalice, imaju manje šanse da se ugoje, i ne samo to, već i da one pomažu u mršavljenju. Takođe, otkrili su da ljudi koji jedu pistaće u ljusci, odnosno čiste ih pre jedenja, konzumiraju oko 50 odsto manje nego oni koji jedu već oguljene. Dakle, trud čišćenja se i te kako isplati.

Manje kalorija od ostalih oraščića

Pistaći imaju malo kalorija u poređenju s ostalim orašastim voćem – porcija od 30 grama ima 160 kalorija. Uzmimo za poređenje bademe – to znači da možete da pojedete znatno više pistaća za isti kalorijski iznos – 49 pistaća imaju istu kalorijsku vrednost kao 23 badema.

Bogate antioksidansima

Orašasto voće je nutricionistički veoma važno. Pistaći, orasi, bademi... Svi su oni jako dobri i važno je jesti ih raznovrsno jer svaki od njih ima svoje prednosti i hranljive sastojke. Kad su u pitanju pistaći, oni imaju najviše antioksidanata od svog orašastog voća. Zelenu boju daju im lutein i zeaksantin, koji su višestruko važni za zdravlje (posebno za zdrav vid). Pistaći su i orašasto voće s najmanje kalorija, ali i najmanje masnoća.

Ljuska za sporu konzumaciju

U prvom istraživanju, studenti stari od 18 do 24 godine dobili su zadatak za vreme predavanja jedu ili samo očišćene pistaće ili samo one u ljuskama. Svi oni posmatrani su dva dana, od toga su jedan dan jeli očišćene, a drugi dan pistaće u ljuskama.

Istraživanje je pokazalo da su, u danu kada su jeli već očišćene pistaće, konzumirali u proseku 211 kalorija, s druge strane kada su jeli one u ljusci, konzumirali su prosečno 125 kalorija, što je 41 odsto manje. 

U drugom istraživanju, koje je takođe trajalo dva dana (svaki dan po 8 sati), 118 zaposlenih na Midvestern univerzitetu dobilo je pistaće na njihovim radnim stolovima i mogli su da ih jedu kad god su poželeli. Svaki dan je započeo sa posudom srednje veličine u kojoj je bilo 100 grama pistaća u ljusci i još jednom praznom posudom iste veličine namenjenoj za ljuske. Na svaka dva sata dodavalo se po 50 grama pistaća. Za prvu grupu posuda s očišćenim ljuskama od pistaća nije se praznila sve do kraja dana. Drugoj grupi otpaci ljusaka čistili su se svaka dva sata.

Na kraju su istraživači ustanovili da prazne ljuske u stvari služe kao vizuelni pokazatelj konzumacije. Ispitanici kojima su ljuske bile ostavljene na stolu pojeli su čak 22 odsto manje kalorija od onih koji nisu videli koliko su zapravo pojeli (odnosno ljuski ostavili).

Odaberite pistaće u ljusci

Dakle, zaključak svih istraživanja je da su pistaći definitivno veoma zdrava grickalica, posebno korisna kada vas uhvati glad između obroka. A kad je pitanje koju vrstu odabrati - oni u ljusci definitivno su bolji izbor. To će vas usporiti u konzumaciji – dobićete vremena da vaš mozak shvati da ste siti, a i po količini otpadnih ljusaka bićete svesniji koliko ste ih zapravo pojeli.

Izvor: Žena.hr

0 Komentari

Ukoliko želite da komentarišete sa svojim korisničkim imenom, molimo vas da se ulogujete.

Ostali komentari