Uloguj se

Uloguj se

Pretraga
Pronađite nas na

Ishrana i fitnes

03. 01. 2018. 11:02   >>  08:20

Turšija čisti organizam posle ruske i pečenja

Posle novogodišnjih pranzika sledi kratka pauza pre nego što ponovo za Božić sednemo za bogatu trpezu. Nutricionista Branislava Mirković savetuje kako da očistite organizam posle mnoštva ića i pića koje smo ovih dana u sebe uneli.

Ona podseća da se decenijama u Srbiji ne menja praznični jelovnik. Na meniju su masna i jaka ruska salta, pečenje ili neko rolovano meso, jaka sarma, salate od majoneza i za kraj mnogo kolača. Za pripremanje ove hrane ulaže se mnogo energije i novca, a potom se ona danima vadi iz frižidera i jede.

"Ovim obrocima opteretimo ceo digestivni trakt, žuč, pankreas, krv se slije u stomak, a srce počinje ubrzano da radi da bi moglo da obezbedi dovoljnu količinu krvi. To treba preseći, preostalu hranu staviti u zamrzivač i početi da se hranimo umereno", ističe nutricionista Mirković za N1.

Ona preporučuje da se posle mnoštva obilnih obroka dan počne muslijem, jogurtom i dvopekom, dok za užinu treba jesti citruse. Ručak treba početi potažom od povrća, nastaviti sa svežim ili blago termički obrađenim povrćem uz vrlo malo mesa. Salate treba da budu isključivo od svežeg povrća, a u tanjiru je neizostavna i turšija koja čisti organizam od masnoća, napominje nutricionista.

Ukoliko smo prespavali doručak, onda treba tako i da ostane, kaže Mirković. Zo znači da umesto obroka popijemo sveže ceđeni sok, a potom ručamo u vreme kada se ruča.

Preporučuje da ukoliko ste prethodnih dana i noći preterali sa pićem treba piti dosta sveže ceđenih sokova jer, kako kaže, fruktoza leči mamurluk. U toj situaciji treba pojesti i nešto slatko, a to je banana umesto kolača.

Kada su u pitanju detoks dijete, nutricionista preporučuje lekovite čajeve i unos manje masne hrane, uz mnoštvo voća i povrća. Ona preporučuje da detoks dijeta traje tri do pet dana, a najbolje nedelju dana.

Potvrđuje ono što smo često u medijima čitali, a to je da i sveže voće goji. Ona objašnjava da naš organizam može da podnese između 150 i 200 grama voća, što je količina koja se više puta tokom dana može uneti. Međutim, čim se pređe granica od 400 do 500 grama, višak kilograma je siguran.

"Sve što organizam ne može da svari ide u masnoću, pa čak i fruktoza iz voća".

Izvor: N1

Tagovi

Vezani video

0 Komentari

Ukoliko želite da komentarišete sa svojim korisničkim imenom, molimo vas da se ulogujete.

Ostali komentari